Dag 2

30 juli 2023 - Ravensburg, Duitsland

20230730_091942

Na een dikke knuffel van Ponno was het tijd om uit Wöllstein te vertrekken. Op de slaapplek van vannacht hadden we alleen het hoognodige (toilet en water) en we hadden daar wel gedaan wat we wilden. Daarnaast hadden we flink wat kilometers op de planning staan.

De ochtend begon suuuper chaotisch. Regen, slecht slapen, de supermarkten die niet open bleken op zondag en ons draai nog moeten vinden waren geen goede combinatie. Even zag ik het somber in en was ik bang dat de vele kilometers (zeker vandaag) misschien teveel zouden zijn voor ons.

Maar we hielden elkaar sterk (embrace the adventure!) en zodra we weer op weg waren begon de zon weer te schijnen... Letterlijk en figuurlijk. ☀️

20230730_123615

Onderweg tankte we allemaal bij, Bessie met benzine, de jongens en ik met een broodje. Toen Milan's broodje bleek te missen in de bestelling, is hij ALLEEN terug naar binnen gegaan om het zelf te regelen zonder de taal te spreken! Held! Is duidelijk dat hij lekker in zijn vel zit en zich krachtig voelt.

20230730_154336

Na de stoere actie kachelde we langzaamaan verder. Maar dan ook echt langzaam..  We werden door bijna alle auto's ingehaald omdat onze Bes moeite had met het beklimmen van de steile bergen. En logisch! Want we hadden besloten het slot van Liechtenstein te gaan bezoeken en dat ligt op de top van een berg (recht op de punt van een klif trouwens. Risky guy hoor die dude van Liechtenstein). De lange maar mooie rit was het wel echt giga waard!! Een schattig en suuuuuper charmant slot met een prachtige binnentuin (waar er katten vrij rondliepen, yaay! Maar niet zo lief als jullie hoor Logan en Nandor. We komen gewoon weer terug naar huis na de reis) 😻

Onderweg naar de camping vielen de boys allebei in slaap en genoot ik van de stilte, het glooiende landschap en de welverdiende rust van de jongens. (Argh om op te vreten zijn ze als ze zo lekker opgevouwen tot een diepe slaap komen, moe van alle indrukken).

20230730_180557

De slaapplek voor vannacht is een boomgaard waar we op een veld tussen de kersen en appelbomen staan. Het veld is simpel maar idyllisch ingericht met een vuurpit, een compost toilet en een hangbed aan de kersenboom. Zonde dat we hier maar 1 nacht kunnen blijven, maar heel fijn dat ze vannacht nog een nachtje voor ons vrij hadden! Wat een droom is dit! 😍

20230730_185816

De jongens konden hun geluk ook niet op. We zijn eerst de heuvel afgelopen waar een 'buurtwinkeltje' zat. Nou ja, buurtwinkel is een groot woord, het was een muur waar je verse groenten, vlees, fruit en zuivel uit kon trekken. Soort van FEBO 2.0 😂

20230730_193830

Terugop bij de boomgaard hebben d jongens een fikkie kunnen stoken, hun vlees en kaas kunnen grillen en samen met mij sterren gekeken vanuit het hangbed waar we onze slaapzakken en dekens op hadden gelegd. En sterren zijn er genoeg hier! Ver weg van de beschaving..  wat zullen we heerlijk slapen in dit pikkedonker en de rust. Slaap lekker! ♥️

20230730_203858

1. Lunette:
    30 juli 2023
    Weer een gave dag, zo te horen. En wij genieten hier op afstand mee van jullie avonturen en leuke verslagen… 😀
  2. Marian van Erkel:
    31 juli 2023
    Wat ontzettend leuk dat jullie in Duitsland op vakantie zijn en zulke mooie avonturen beleven,Geniet ervan en veel plezier!xxx
  3. Marcia:
    1 augustus 2023
    Wat een knappies zijn jullie!! 😍
    Fijn dat jullie elkaar zo kunnen stimuleren en weten wat een ieder nodig heeft.
    En wat super stoer van milan zeg! Bikkel!!
    Mooie gave plek om tot rust te komen zeg.