Hè wacht.. hier klopt iets niet..

11 juli 2018 - Barcelona, Spanje

Na een rustige ochtend met een lang ontbijt (dat elke dag uitgebreider lijkt te worden) zijn we met de bus richting labirint d'Horta Parc geweest. Dat was een tip die ik op internet las. Het zou een erg mooi monumentaal park zijn, dat geliefd is bij de lokale mensen. En zoals de naam het al een beetje verklapt, zou er ook een labirint te vinden zijn.

Nou ik kan je zeggen, ik vond het park zelf al best een doolhof. Maar wel een hele mooie! Overal waar je keek waren kleine paadjes, bloemen, beekjes en monumenten. Het leek wel een sprookjes park! Voor mijn gevoel konden er elk moment elfjes achter een tak verschijnen of dwergen uit een grot komen wandelen. Maar kijk gerust even op de foto's, want die zeggen alles al.

Middenin het park stond een prachtig groot doolhof. Ik besloot met de jongens mee te lopen, omdat ik bang was dat ze in paniek zouden raken als ze het niet konden vinden. En stiekem wilde ik mijn eigen skills ook wel eens testen.

Ik was blij dat ik mee was gelopen, want het labirint was ontzettend moeilijk en frustrerend! Na 20 minuten kwamen we nog steeds opnieuw in het midden uit en telkens dezelfde mensen tegen!!
Toen we eindelijk uit het labirint waren gekomen, hebben we onszelf getrakteerd op een welverdiend ijsje. Daarna hebben we de meest avontuurlijke paadjes gezocht richting de top van de berg waar het park op gebouwd was. We voelde ons echt super stoer en dapper. Hoe stijler en begroeider de paadjes werden, hoe meer plezier we hadden.

Na onze overwinning op de berg, zijn we terug naar het appartement gegaan om een siësta te doen. Dat wilde de kinderen heeeel graag een keer gedaan hebben in Spanje. En wie ben ik om hun dat pleziertje te ontnemen? Zal ik mezelf maar even moeten gaan vermaken.. rot hoor...

Na onze siësta (yep, ik ben ook in slaap gevallen) zijn we Parc guell gaan bekijken. Mooi om een keer gezien te hebben, maar daar houdt het ook eigenlijk een beetje op. De jongste heeft het wel vast gelegd voor zijn vlog (inderdaad, hij heeft het weer opgepakt!) en die was er erg enthousiast over! Alsnog geen weg gegooid geld dus.

Het leukste van de dag was misschien wel het eten. Nou word ik sowieso al snel enthousiast als het om eten gaat.. maar het was echt een leuk tentje! In eerste instantie zouden we paella gaan eten, maar onderweg werden we afgeleid door Mel's. Een leuk jaren 50, Amerikaanse stijl eettentje. De jongens bestelde een kindermenu met een hamburger die veeeeuull te groot was voor 2 kleine kinderhandjes en ik had een spare rib menu waarbij ik me af vroeg hoeveel varkens er aan te pas waren gekomen. Daarbij kregen we allemaal een flink glas Nestea. Als toetje bestelde we nog een ijsje en vooruit, het is vakantie, een Passion Fruit Mojito voor moeders.
Kreeg ik me daar toch een halve liter voor m'n neus! Het was maar goed dat het 150 meter van ons appartement af was zeg maar..
Terwijl ik mijn mojito krantenjongen probeerde te maken, speelde de jongens met de waterspeeltuin voor de deur van het restaurantje.
Wat een pret met een beetje water haha. Ze zijn gelukkig snel tevreden.
Van de rekening werd ik ook heel blij; 35€!!

Heel tevreden, uitgeteld en een klein beetje tipsy ben ik heerlijk gaan slapen..

1. Fanny'frances:
    12 juli 2018
    wat een leuke verhalen, evita. en wat fijn dat jullie het zo naar je zin hebben!
  2. Hanneke Lammers:
    12 juli 2018
    Super leuk om te lezen en ook blij voor jou en de jongens dat jullie t zo gezellig hebben
    Groetjes Hanneke
  3. Marian van Erkel:
    12 juli 2018
    Wat leuk allemaal en wat doen jullie veel, erg leerzaam voor de boy,s Veel plezier nog!
  4. Marian en Tonnie:
    12 juli 2018
    weer een leuk verslag fijn dat jullie er zo van genieten 🌺😎
  5. Evita:
    13 juli 2018
    Hihi tnx allemaal! We genieten volop!