Zen momentje

12 juli 2018 - Barcelona, Spanje

Vandaag hebben we heerlijk uitgeslapen. De jongens en ik beginnen moe te worden van alle indrukken die we op doen. Vandaag hebben we daarom een iets rustiger dagje op de planning.
Na ons wederom uitgebreid ontbijtje (blijf het noemen, want ik wil het niet voor lief nemen) gingen we naar l'Aquarium Barcelona.

Wat een bijzonder aquarium is dat. Niet eens zo heel groot, maar heel mooi opgezet. Via een loopband die je heel rustig langs en onder alle vissen, haaien en roggen leidde. En als we al niet lui werden van de trage loopband, dan werden we wel zen van al het moois dat we door het water zagen zwemmen.

In dit aquarium kun je, mits je in het bezit bent van een duikbrevet, ook duiken tussen de haaien. En voor kinderen is er een arrangement dat ze bij het aquarium kunnen blijven slapen. Hoe cool!
Verder kon je ook nog een flesje vissenvoer kopen, dat je dan in speciaal daarvoor bestemde bakken aan de vissen kon geven. Ze aten als het ware uit je hand. Daar kwam een partij zuigkracht bij kijken! De jongens moesten het flesje stevig met 2 handen vast houden anders waren ze het kwijt. Was leuk gedaan.

In het restaurant van het aquarium hebben we churros op. Gisteren hadden de jongens al een voorproefje mogen hebben op de Spaanse lekkernij, maar die viel iets tegen. Deze zag er een stuk lekkerder uit en we kozen voor de variant met chocolade vulling.. yummm!! Een 2de portie dus maar... Lijnen doen we wel als we weer thuis zijn.

Na het aquarium zijn we nog even 2 uurtjes naar het strand gegaan. Het was vloed en de zee was onverbiddelijk woest! Van zwemmen kwam het er dus niet echt van, maar de jongens hebben vooraan bij het strand tikkertje gespeeld met de golven. Jeugdsentiment. Kan me nog herinneren dat ik dat ook deed, die enkele keren dat ik bij de zee was. Maar vanaf deze kant had ik minstens net zoveel lol ervan dan wanneer ik het zelf deed als klein Evitaatje.

Ik ben wel aardig verbrand op mijn rug (ja, ik verbrand ook ja), dus misschien had ik 1 van de Spaanse halfgoden op het strand toch ff moeten vragen om me in te smeren.

Wat een gladjakkers zijn dat trouwens.. ze weten ook precies hoe ze je moeten bespelen met hun charmes. Beetje leuk doen met de kinderen enzo. En ze zijn vrij handtastelijk. Niet op een enge, vieze manier. Maar veel highfives, aaien over de bollen of in de wangen knijpen van de jongens. Vonden ze gek genoeg niet erg.
En de dingen die ze soms zeggen.. heel complimenteus, maar iets tè. Eentje maakte het zelfs zo bont dat hij me complimenteerde met mijn vetrolletjes!!?! "Very nice, you look healthy and beautiful." Nou, zo 'healthy' is het niet dat mijn vetrolletjes heeft gemaakt vriend! Maar toch bedankt...

We zijn vroeg naar huis gegaan zodat de ukkies nog even konden puzzelen, lezen en spelen voor we gingen eten. Ik heb geleerd hoe je Catalaanse Canelones maakt. Daar hebben we heerlijk van gegeten met z'n allen. Wat een lief gezin is dit toch. Morgen hebben we niks op de planning staan. We kijken wel even hoe moe we zijn en wat we willen. Wat we gaan doen blijft dus nog even een verrassing, maar je leest het de volgende keer. Tot dan!

1. Gaby:
    12 juli 2018
    Zon, zee, strand en churro's een geweldige combinatie 😉😎😊
  2. Marian en Tonnie:
    13 juli 2018
    Weer een leuke dag voor jullie mooie foto’s
    En een mooi verslag tot de volgende 🌺😎
  3. Marian van Erkel:
    13 juli 2018
    Weer een mooie dag gehad,ik zie dat Milan en Noah genieten!
    Veel Liefs xx
  4. Evita:
    13 juli 2018
    Nou indd Gaby, meer heeft een mens niet nodig! Bedankt voor het lezen allemaal!!