Bergen plezier

13 juli 2018 - Barcelona, Spanje

Na een lange nachtrust en een stevig ontbijt, hadden we weer genoeg energie voor een dagje plezier. Vandaag gingen we daarom naar Tibidado, een attractie park bovenop een berg.
Eerst pakte we de bus naar Plaça del Dr. Andreu. Vanaf daar gaat een kabelbaantje naar het pretpark. We konden ook met de bus naar boven, maar dit is natuurlijk al een beleving op zich!

De prijs van het park viel op zich ook mee op zich. €27,50 entree inclusief tickets voor de kabelbaan. Net als bij de Efteling kan je het zo duur maken als je zelf wil, maar uiteraard hebben wij lekker Nederlands ons eigen eten en drinken mee genomen.
Het park is groot en leuk voor jong en oud. Met o.a. een achtbaan, wild waterbaan, 4D bioscoop, lasergame, zweefmolen, trampoline, een soort droomvlucht en nog veel meer. Echt een leuke tip voor de grote kleine kinderen onder ons die binnenkort Barcelona nog gaan bezoeken (You know who you are!) En vanaf het park heb je super mooi uitzicht over heel Barcelona.

Op een brug naast de kabelbaan waren, met het uitzicht over Barcelona, slotjes vastgezet. Als herinnering aan de mooie stad en de belofte ooit terug te komen. Natuurlijk hadden wij geen slot bij de hand, maar wel een zelfgeknoopt armbandje. Dit kleurrijke stuk touw hebben wij bij de sloten geknoopt.

Op de weg naar huis kwamen we in de file terecht. Eigenlijk had ik de jongens in het appartement nog 2 uurtjes op bed willen leggen, zodat we vanavond nog weg konden. Maar gelukkig zijn die van mij niet zo moeilijk met slapen en hebben dus mooi al ruim een uur mee kunnen pikken.

Met onze buikjes rond zijn we weer het centrum in getrokken om aan de pas van de berg Mont Juic de Font Magica te kijken. Dat is een grote fontein die op vrijdag en zaterdagavond (om 21.30 en 22.00) een hele show doet met licht en muziek.
Vanaf de trap naar Palau Nacional heb je daar mooi uitzicht op. Dat is de enige plek waar je je eigen drinken mee kunt nemen (dus geen €5 voor een cola betaald), kunt zitten en waar het alleen gezellig druk is. Wij zelf hadden genoeg energie om te staan en zijn naast de fontein gaan staan. Zo konden we de fontein lekkerlijk voelen. Wat een beleving!!
Misschien was het 'Barcelona' van Freddie Mercury, misschien was het het besef dat dit de laatste echt avond hier in (morgen vroeg naar bed ivm het terugvliegen) of misschien was het echt het mooie waterschouwspel (maar waarschijnlijk de vermoeidheid of een combinatie van) maar het ontroerde me. Niet dat ik heb staan brullen ofzo, maar ik had zeker toch wel een brok in m'n keel.
En de kinderen hadden super veel plezier als 'waterstuurmeesters'.

Op de terugweg met de metro is mijn portemonee gejat. Maar voor je in paniek raakt.. the joke is on them tho... mijn pinpas had ik niet mee en mijn ov kaarten zaten ergens anders. Er zat wel geteld €2 in mijn €1 portemonneetje van de Xenos. Veel plezier ermee!!

Om 23.30 lagen we eindelijk weer in bed. Morgen nog even naar het strand tijdens onze alweer laatste dag Barcelona.. Buenas noches!

1. Marian en Tonnie:
    14 juli 2018
    Weer een leuk verslag geniet nog even van het strand en een goede reis terug liefs van ons 🌺😎
  2. Miranda:
    14 juli 2018
    Wat maken jullie een hoop mee en wat een heerlijke herinningrn voor de jongens en jezelf!
  3. Adriana😀:
    14 juli 2018
    Que bonita familia sois maravillosos
  4. Evita:
    15 juli 2018
    @Adriana: Gracias cariño ¡Muchas gracias por todo!