Happy birthday!

7 augustus 2023 - Mauterndorf, Oostenrijk

Brrrr..  wat een koude nacht had ik achter de rug! Het regenwater kon door de vele regenval niet meer door de grond opgenomen worden dus er bleven flinke plassen staan. Daardoor trok de koude berglucht op onder mijn luchtbedje, wat het flink koud maakte! Ondanks het joggingpak in de slaapzak, had ik heel de nacht liggen rillen.

Maar de ochtend maakte alles goed! Ik werd heerlijk wakker gemaakt door 2 vrolijke aapies die versiering hadden opgehangen en een lekker ontbijtje hadden gemaakt. Wafels met warme chocoladesaus en aardbeien 😍👌

VideoCapture_20230806-101848

Als cadeau kreeg ik thermosokken en eerlijk? Ik heb een klein beetje gehuild. Na de kou van afgelopen nacht leek waren de sokken net zo kostbaar als een pot met goud! .

20230806_113115

Na de 'lang zal ze leven' en het heeeeeeerlijke en gezellige ontbijt mocht ik bedenken wat ik wilde doen. Ik wilde vooral dat de jongens het naar hun zin hadden, maar dat antwoord vonden de jongens niet goed genoeg. Want we moesten wel iets doen waardoor het een feest zou worden (ontbijt met feesthoedjes en toeters is niet genoeg 😜). 'En als we nou doen wat jullie leuk vinden, maar we dragen de hele dag feesthoedjes terwijl we het doen?' Dat was dan prima! (Haha loophole!)

20230806_113759

Eerst gingen we langs kasteel Mauterndorf, dat 2 min van onze camping af lag. Ze hoefde niet naar binnen, maar ze hadden me op de heenweg zien kijken naar het kasteel en wilde het daarom vandaag van dichterbij bekijken. Daarna zijn we nog iiietsjes verder het dorpje in getrokken maar op zondag was het er akelig stil.

20230806_151950

Dus gingen we zwemmen bij Bade insel Tamsberg een klein kwartiertje rijden hier vandaan. Iets lastiger met feesthoedjes op, dus hier mochten ze af blijven. We konden gratis gebruik maken van dit zwembad via een kaart die we bij de camping kregen en dit zwembad beschikte over een binnen en buitenbad (wat heel handig was met het wisselvallige weer waar het of ineens heel koud werd, of ineens heel warm). Terwijl Milan en Noah lekker aan het spelen waren, werd ik helemaal rozig van de warmte en deed ik even een dutje. Vanwege mijn tattoos mocht ik toch niet zwemmen en ik had nog wat in te halen. Win-win!

Om 16.00 was her tijd voor een cadeautje van mezelf. Een massage! Deze kon ik boeken op de camping zelf en has ik gisteren daarom gereserveerd. Susi nam me rustig en liefdevol onderhanden en de massage was heel ontspannend. Tenzij de kleine, vriendelijke Susi een knoop ontdekte... Dan begon ze te kneden en slaan met der kleine, maar krachtige handjes tot de knoop verholpen was. En na de vele uurtjes in de auto kon Susi haar gelukt niet op met de knopen in mijn rug. Maar het resultaat was geweldig!

20230806_183745

Savonds zijn we uit eten gegaan bij een restaurant naast de camping. Veel en lekker eten en het was enorm gezellig! Tot de rekening kwam..  niet dat de rekening nou per se zo hoog was (we hadden ons toch niet in gehouden die avond), maar omdat mijn pinpas het niet deed. Na meerdere keren proberen werd de slecht engelssprekende bediening geïrriteerd en kreeg ik niet in het Duits uitgelegd wat ik dacht dat er mis was. Ondertussen begon het hele restaurant me aan te staren. De tafel verderop bood aan de rekening te betalen en een tikkie te sturen (wat ik waardeerde, maar afwees omdat ik dit zelf op wilde lossen en niet per ongeluk straks vreemde een aardig bedrag schuldig wilde zijn als er wat mis ging) en de manager werd erbij gehaald. Nog altijd wilde het niet lukken en tot overmaat van ramp had mijn telefoon sinds die morgen besloten steeds random uit te vallen, waardoor ik niks op kon zoeken. Suuuuper geïrriteerd werd ik ervan! Maar de manager had een goede oplossing. Ze zou de rekening naar de camping sturen en daar mocht ik morgen de rekening betalen als ik op mijn gemak (en zonder het toeziend oog van iedereen in dat restaurant) uit had kunnen zoeken wat er mis ging 🙏

Ondanks dat ik blij was met de oplossing, moest ik naderhand even ontladen. Hoewel ik er alle vertrouwen in had dat ik dit op kon lossen en dat het goed zou komen, werd het me even een beetje veel.

Dan maar naar bed en morgen een nieuwe kans!

1. Lunette:
    7 augustus 2023
    Veel uitdagingen! Maar wát een veerkracht!
  2. Marian van Erkel:
    13 augustus 2023
    Wat,n enerveerende dag!
    Maar samen komen jullie er toch steeds weer uit,fjne tijd nog xxx